Spennende muligheter som lærling i Staten

Torsdag 12. januar hadde elevene på Salg, service og reiseliv besøk av Opplæringskontoret for statlige bedrifter – OK Stat

Marta som er lærling i NAV og Hannah som er lærling i Forsvarsbygg. Rune Leines og Maria Olsen fra NAV fortalte litt om hva NAV er. Håvard Solhaug fortalte litt om Sivilforsvaret og hva lærlingen der har slags arbeidsoppgaver - Klikk for stort bilde

Petter Kulseng – ansatt på kontoret fortalte om det å være lærling i statlige bedrifter. Vi fikk se at det er mange muligheter for spennende læreplasser i statlig virksomhet. Han hadde med seg både faglige ledere og lærlinger som har vært elev på skolen tidligere. De faglige lederne fortalte om bedriftene de representerer, og hva de ser etter når de skal finne nye lærlinger. Lærlingene fortalte fra sin hverdag som lærling.

Vi fikk møte Marta som er lærling i NAV og Hannah som er lærling i Forsvarsbygg. Rune Leines og Maria Olsen fra NAV fortalte litt om hva NAV er. Håvard Solhaug fortalte litt om Sivilforsvaret og hva lærlingen der har slags arbeidsoppgaver.