Idrettsfag

Etter fullført utdanningsprogram i idrettsfag får du generell studiekompetanse og kan ta høyere utdanning på universitet eller høyskole. Hvis du tar høyere utdanning, kan du blant annet bli fysioterapeut, idrettspsykolog, personlig trener, lærer, idrettskonsulent eller rådgiver innen fysisk aktivitet og helse.

Hvorfor velge idrettsfag?

Du lærer

• om fysisk aktivitet og trening
  • treningsledelse
  • om helse, kosthold og kroppens oppbygging
  • teoretiske fag

Du bør være

• interessert i helse og fysisk aktivitet
  • innstilt på trening hver dag, i og utenfor skoletiden
  • god i én eller flere idretter

Inntil halvparten av elevene på Vg1 kan tas inn på grunnlag av opptaksprøve eller dokumenterte ferdigheter.

Les mer om idrettsfag på vilbli.no

Hvorfor velge Stangnes Rå videregående skole

En aktiv hverdag på veien til generell studiekompetanse.

Programfagene veksler mellom praksis og teori., og er med på å bygge deg opp som en dyktig aktivitetsleder og idrettsutøver med god innsikt i fysiologi, anatomi, kosthold og ernæring.

I tillegg kan du velge mellom toppidrett og breddeidrett som valgfag, hvor du får individuell tilpasning og personlige utfordringer. Her er det rom for de som vil strekke seg helt mot topen, men også deg som først og fremst er idrettsaktiv fordi det er gøy og sosialt.

Vi tilbyr:

Vg1 Idrettsfag

Vg2 Idrettsfag

Vg3 Idrettsfag

Kontaktperson idrettsfaglig studieretning:

Einar Brinck-Hansen

Ass rektor/ped leder Idrettsfag

E-post: einar.brinck-hansen@tffk.no

Tlf: 77 78 94 09

Mob: 45 61 58 75

Søk skoleplass

Vi har følgende valgfrie programfag

• Her fyller skolen inn punktliste over sine valgfrie programfag

Fag- og timefordeling

Veien videre

Med generell studiekompetanse kan du søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter. Husk at noen studier kan ha spesielle opptakskrav. Dette bør du sjekke før du velger fag. Du finner søknadsfrister og krav på samordnaopptak.no.