Hybeltilbud, skolested Rå

Skolens botilbud for elever:

Skolested Rå har hybelhus som ligger i naturskjønne omgivelser på Borkenes.

Elever som skal gå på skolested Stangnes og velger å leie hybel ved skolested Rå har kort vei ned til bussholdeplass ved hovedveien. Bussreisen fra Borkenes til skolested Stangnes tar ca 40 minutter.

Byggene er organisert som enkelthybler med dusj og toalett. Hyblene er om lag 15 kvm og ligger sammen fire og fire med felles kjøkken.

Botilbudet har i tillegg et fellesrom/stue med peis, tv og kjøkken/spisestue hvor kveldsmåltidet serveres. Kveldsmåltidet er inkludert i leieprisen. Botilbudet er bemannet ettermiddag/kveld mandag-torsdag.

Elevene disponerer vaskemaskin og tørketrommel for vask av egne klær.

Elevene renholder egen hybel. Fellesareal rengjøres av elevene etter rullering.

Hyblene er disponible fra søndag kveld til fredag. Det forutsettes at elevene reiser hjem etter endt skole fredager. For elever som har ekstra lang hjemreise, og hvor hjemreise ikke er mulig hver helg kan det inngås særavtale for opphold i helger etter søknad.

Leieprisen pr. hybel inklusiv kveldsmåltid er kr 5.200,- per måned.

Elever som kvalifiserer for borteboerstipend kan søke om dette hos lånekassen. Borteboerstipendet er på kr. 6.677,- per måned for skoleåret 2024-2025.